Dertliyiz,galaxy hyung gitti…

Bloğa uzun zamandan sonra yazdığım yazı bu mu olacaktı??Ama bu oldu maalesef.
Önce bilmeyen için söyleyelim Kris artık EXO’da yok. EXO yoluna 11 kişi devam edeceğini açıkladı. 12.başka bir üye de gelmeyecek o konuda korkmaya da gerek yok. Kris hala herhangi bir açıklama yapmadı. Şimdi olayların olmasıyla birlikte bende bıraktıkları etki,gözlemlerim,yorumlarım vs ile bu yazıda karşınızdayım arkadaşlar.
Öncelikle çok acı bir felaket yaşadık Soma’da. Kris olayını ilk duyduğumda o yüzden ben bir şey hissedemedim,herhangi bir şey hissetmek için çok erkendi benim için. Belki de sonradan bu kadar patlama nedenim,daha çok hüzünle dolmam bu yüzdendir ..
Bildiğim kadarıyla anlatıyorum,yanlışım varsa düzeltebilirsiniz yorumlarda,sevinirim.
Olay ilk olarak Sehun’un soru işareti paylaşması ve bütün üyelerin instagramda Kris’i takip etmeyi bırakmasıyla başladı. Daha sonra bir haber sitesinde haber çıktı. O zamana kadar Kris’in Kore’ye dönmediğinin bile farkında değildim showcase sonrası. Havaalanında ne bileyim her haltını takip ettiğim bir Kai bir Taohun arıyor gözlerim. Diğerleri nasıl olsa gelmiştir diyerek adam akıllı bakmıyorum o sıra fırsatım da olmamıştı bakmak için ; bu da öyle bir şeydi.
Kris’in dönmediği,SM’in bir şeyden haberi olmadığı vsvs zırvalıkları yazıyordu. Kris’in dava açtığı yazıyordu içeriği belirtilmeden.
Sadece yazılanlar Kris’ten habersiz şeylerin yapılması,sağlığıyla alakalı problemlerin olması vs idi.
Fanlar arasında çok fazla muhabbet döndü. Üyelerin telefonları alındı,Baekhyun takibe devam ettiği için dayak yedi falan gibisinden. Baek’in dayak olayına hiç inanmadım da telefon toplama olayına ilk başta inanasım gelmişti yalan yok. Hani olabilir belki demiştim. Çünkü bir şekilde birileri ayrılırken arkalarından atılıp tutulur,üyeler birbirine düşürülür. Daha önce yaşanmış şeyler.. Neyse onun da gerçekliğine dair herhangi bir şey çıkmadı ortaya,doğru gibi de durmuyor. Hatta Tao ‘neden inanmıyorsunuz’ diye atar falan da yaptı bir nebze. Gerçi önceki mesajında ben Tao,Huang Zitao vs diye belirtmesi kafa karıştırmıştı. Kris’e yönelik dediği şeyler de sadece üzülmeme neden oluyor. ‘Uzun bir yol var,istediğin yere gidebilirsin’ ile başlayıp ‘inandığın birinin seni bırakmasını anlayamazsın..’ tarzı giden bir mesajdan bahsediyorum.. Tao’nun nasıl kırılgan olduğunu da hepimiz az çok biliyoruz. Tao ile Kris’in arasının nasıl iyi olduğunu da.. Ki Kris zamanında ‘Tao olmasa traineeyken bırakırdım’ demiş bir insan. Acımasızca gelebilir ama keşke bıraksaydı da hiç tanımasaydık 😥 Bütün bencilliğim üzerimde kusuruma bakmayın..
Gelelim dedikodular dedikodular ve dedikodulara. Kimilerine göre Kris aslında Kore’ye dönmüştü ki bunu söyleyen de Chanyeol’ün babasıydı -malumunuz bir kafesi var ve sık sık fanlar oraya gider haber getirir- . Kris’in kalbiyle alakalı bir problemi olduğunu söyleyen de var. Hatta hastane raporu falan da çıkmış durumda ortaya. Ama ben ona da hala kesin gözüyle bakamıyorum. Çünkü bu olay başladığından beri o kadar çok sahte şey düzenleniyor ki.. Kris’in ağzından ‘kalbimde rahatsızlık var’ duyana kadar da inanmayacağım sanırım. SM’in köle anlaşmaları vs tekrar gündeme geldi. İşte yeni ceoyla Kris’in aralarının iyi olmadığı söylendi. Kris’in aslında bunu çoktandır planladığını söyleyenler de var. Ki bu MAMA dönemine falan rastlıyormuş sanırım. O konu hakkında çok bilgim olduğunu söyleyemeyeceğim,Kris böyle bir şeyi daha önce de yaşadı ama döndü deniliyor. Yani dava aşamasına gelmeden bitti deniliyor. Dediğim gibi uzun uzadıya eski hakkında araştırma da yapmadım,bilmiyorum.
İşin en çok dokunan yanı comeback zamanının tam ortasında,ilk solo konserlerinden bir hafta kadar önce bu olayın ortaya çıkması..
Ki haber çıkmadan iki gün önce Şangay’da showcaselerini yaptılar,mutlulardı. Gerçekten eğlenmişlerdi,Kris’in bütün üyelerle anlarını bulmak mümkündü.
Bu işin planlandığı izlenimi var  Ama bu zamanda yapması bana da soru işaretleri doğuruyor. Yani hukuk sistemini bilmiyorum belki onu yönlendiren hukuk adamları bu zamanın en doğru zaman olduğunu söyledi,belki dava açıldı ama hani yürürlüğe koyulması onların elinde olmadan o tarihte oldu ya da en kötüsü ve benim %1 ihtimal bile vermediğim Kris bile isteye üyeleri sırtından vurmak adına o anı seçti.
İhtimal vermiyorum çünkü akıl var mantık var kusura bakmayın. Bu adam kpopda cidden zirveye oynayan bir grupta şu an. EXO’nun başardığı şeylerin seceresini çıkarttırmayın bana az çok kpop takip eden biliyor. Bu adam Çinli olmasına rağmen gerek Kore’de gerek uluslararası bir çok fana sahip,Çin’de zaten almış başını yürümüş durumda. Bu adam seviliyor,sayılıyor bir sürü hayrana sahip yani neden böyle bir şeyi göze alsın ki. Gerçekten geçerli sebebi olmasa yapmayacağını düşünüyorum.
Üyelerin durumuna gelecek olursam eğer ben bu durumu Luhan’ın ve Suho’nun bildiğini düşünüyorum. Hatta bugünkü basın toplantısında da Suho’nun bir cümlesinden bunu daha net çıkardım. Luhan zaten Kris’le iyi anlaşması,yaşlarının aynı olması ve ikisinin de Çinli olması sebebiyle en iyi bilen bile olabileceğini düşünüyorum.
Bu olayı hiç bilmeyenler ve en çok etkilenenler olarak Yeol ve Tao’yu görüyorum. Üyelerin kızgınlıklarını ve kırgınlıklarını anlayabiliyorum. Haklılar kesinlikle. Özellikle Kris onlara bir şey demeden bunu yaptıysa fazlasıyla haklılar.
Ama bu üstte söylediğim şeyde çelişkiye düşürüyor beni. Daha önce böyle bir şey olduysa üyelerin bunu daha az kırgınlıkla karşılamaları gerekirdi belki de daha fazla kızgınlıkla beraber. Hani ‘daha önce de yapmıştı zaten’ diye düşünürlerdi. Ama ben üyelerin hepsinde daha çok kırgınlık görüyorum kızgınlıktan çok. Belki de bu benim görüşüm aslında farklı şeyler hissediyorlar,bilemiyorum ki bilemeyeceğiz de sanırım.
Bir de Kris’in dediği her şeyi çöpe atmak demek oluyor bu bence. Çünkü bu çocuk bir iki ay önce fanmeeting sonrasında weibosunda paylaşım yapmış ve sürekli ‘biz’ diye bahsetmiş bir insan. ‘Hayır ne diyecekti ki’ diyebilirsiniz ama daha önce gördük sonuçta ‘fanlarıma,beni sevenlerime’ diye de seslenebilir,yanlış bir şey bulunmaz. Ve o postta mesela sürekli ‘gelecekte bizi sevmeye devam edin,destekleyin’ , ‘gelecekte sizlerle daha çok buluşacağız’ vs diye yazmış bir insan. Bilmiyorum eskiye dayanıp dayanmaması düşündürüyor beni. Tamam böyle bir karar kolay verilecek bir karar değil. Ama böyle düşünüp böyle yazan bir insanın da aslında saman altından su yürütmüş gibi görmek de acımasızca geliyor. Ya ilk Japonya fanmeetinglerindeki hallerini biliyoruz,showcase’de neler dediklerini biliyoruz.. Bilmiyorum bana bunlar yalan gelmiyor gerçekten. Bazen acaba diyorum bir anda mı oldu her şey. Gerçekten bir şeyler sağlığını çok etkileyip ya da birileri damarına çok basıp bir anda mı yaptı böyle bir şeyi. Bu açıdan baktığımda da diğer üyelere Kris haksızlık yaptı o zaman diyorum.. Bu durumda çünkü yapılacak şey değildi bir anlık bir şeyle. Gerçekten karışığım ben bu konuda arkadaşlar,daha çok bilgisi olan var ise aydınlatsın beni…
Bir sürü haber çıktı EXO-M üyelerinin ağzından röpörtajlar,Suho ağzından röpörtajlar vs söylendi. Ama hiçbiri gerçekliğe kavuşmuş şeyler değil ne bir foto ne başka bir şey yok. Bazı haber siteleri de yalana ortak oldu fazlasıyla yani.
Gerçek olan bir şey varsa haberin çıktığı gün EXO-K ödül alırken sadece Suho’nun sahneye çıkması ve hepimizi duygulandırması.
Diğer gün bütün EXO-K üyeleri ödülü alırken suratlarının beş karış olup gözlerinin buğulu olması. Mesela Yeol’ün şiş gözleri,gözünün nemli olması gitmiyor gözlerimin önünden bknz:
10380901_1453374771573648_4043264886288089504_n

Suho’nun o ilk gün ödülü alırken ki konuşması ve gözlerinin dolması da;

suho

Fazla duygusal yaklaştığımı düşünebilirsiniz ama böyle yapabileceğim bir şey yok.
Devam edelim…
Kris Instagramda bir foto paylaştı.
tumblr_n5ns459XVy1qhmxnlo1_1280Çevirisi:

“Küçük olan daha büyük güçlere karşı. Ama hala iyiyim. Bana iyi dileklerini sunan herkese ben de iyi dileklerimi sunuyorum. Bütün destekçilerime teşekkür ederim.Ses çıkardığınız için teşekkürler. Wu Yi Fan hep burada olacak.”

Evet bu kimine göre ‘ben gittim’ demekti. ‘Kris yok artık Wu yi Fan’ demekti. Belki de değil evet haklılardı böyle düşünenler. Ama ben bekliyordum. Konseri bekiyorum dedim hep.. Konserden önce olanları düşünmeyeceğim dedim. O sıralar çok da mükemmel şeyler yaşadığım söylenemez zaten üzüntümü de öteleyip durdum.
Hep ‘durun konsere gelir belki daha afişte var’ vs diyip durdum. Ki evet afişte vardı Kris o zamanlar. Ki onun dışında önceden çekilmiş program,röpörtaj ve reklamları da yavaş yavaş yayınlanmaya başladı.Hepsi Kris’liydi. Hep düşüncem ‘SM la bu. Hani DBSK olayında albümü çöpe atmış adam şimdi iki foto çekimi üç beş programı mı yayınlamayı durduramayacak’ diyeydi. Ki hala da bu konuda sıkıntılarım olduğunu söyleyebilirim….
Daha sonra hala konseri beklemek isteyen ben şu videoyla yıkıldım.

sol baştan say yapıp kaç defa sayıp 11 çıkınca hüzünlenip istemsizce gözyaşlarımın aktığını ben bilirim..
Video sonrası -ya da öncesi hatırlamıyorum- posterden Kris’in silinmesi,fan eşyalarının satışının durması vs derken iyice Kris yok denilmeye çalışıldı.
‘Tamam işte bitti byz napalım’ dedim ama insanın içinde ufak umut kırıntıları olur ya bir şeylere inanmasa da..
Öyle işte.. 25inde basın toplantısı yapıcaz dediklerinde beklemeyi tercih ettim. Kafamda senaryolar yazdım,kafamda konuşmalar yaptım. Bir şey olacak Kris gelecek dedim.
Konserden gelen VCRler aslında herşeyin göstergesiydi belki de bana. Predebut fotolarından yaptıkları VCRlerde bile Kris’li tek fotoğraf yoktu.. Pratik odalarında yapılan çekimlerde -ki saç renklerinden anlaşılacağı üzere albümün ilk hazırlık aşamalarında kaydettikleri kısımlar da vardı o videoda- Kris’li tek bir kare yoktu. Yine de boğazım düğümlenmiş,twitterda ağırlar yakma eşliğinde 25ini bekliyordum. Yani bugünü..
Saatimi 9a kurdum,uyandığım gibi telefondan twitterı açtım. Basın toplantısı ben twitterı açtığımda çoktan bitmişti..
Ve okuduğum şeylerle beraber acıdı kalbim yalan yok. Kimse Kris’in arkasından kötü bir şey demedi,diyeceklerini de sanmıyorum ama yine de işte o içimdeki umut kırıntılarını cidden büyütmüşüm sanırım ki çok üzüldüm.
Kris’in artık olmadığından,bundan sonra daha da birbirlerine tutunacaklarından,hiçbir promosyonlarının aksamayacağından,Asya 1.si hatta dünya birincisi olmak için çalışacaklarından vs bahsettiler. Kris için olacağını düşündüğüm toplantının çok küçük bir kısmı bu olaya ayrılmıştı. Sürekli konserlere hazırlıklarından,endişelerinden,mutluluklarından bahsettiler.
Çocuklar 3 günlük konserlerini bugün bitirdi. Gerçekten çok başarılı bir konser geçirdiler,aldıkları sevgiyi sonuna kadar hak ettiler. Destek onlar için önemliydi ve bunu kazandılar..Ben de onlar için mutlu oldum.
Ama bugün açılan pankart yani ‘Başlangıç zamanı’ falan ne bileyim üzdü. İki türlü düşünüyorum. Birincisi ilk solo konserlerini gerçekleştirdiler bu yüzden evet bu onlar için bir başlangıç . Ama ikincisi Kris’in gidişi etkilemez,yeni başlıyoruz vs tarzı anlamlar bilmiyorum üzüyor beni. Neyi niçin söyleyip yapıyorlar inanın aklım almıyor. Chen’in ‘bu bizi güçlendirdi’ vs demesi de mesela çok dokundu. Hayır 11 üyeye en ufak bir kızgınlığım yok. Dedikleri ya da yaptıkları şey bana çok haklı geliyor. Kris’i de suçlu bulmuyorum. Ama 11 üye Kris’den daha da suçsuz benim gözümde..
Şimdi aklımdaki soru işaretlerine gelecek olursak eğer..
*Eeee bu çocuk niye ayrıldı?! Canı sıkıldı da ‘ben ayrılıyorum yeaa’ demedi herhalde.
*Bir diğeri ‘niye önemsiyorsun ki’ diye düşünebilirsiniz ama Kris EXO üyelerini instagramda takip etmeye devam ediyor,hiçbiri Kris’i takip etmiyor. Kris’in takip etmediği tek üye Sehun. Ki baktığımız zaman Tao sosyal medyada söyledi,Lay söyledi,hatta Yeol bile gönderme yaptı. Sehun soru işareti dışında bir şey paylaşmadı. Tabiki biliyorum hayatlarının her şeyini sosyal medyada göremeyiz ama Kris’in sadece Sehun’u takipten çıkarması bana garip geliyor. Belki altında hiçbir şey yok bile ama gerçekten merak ediyorum.
*Evet basit şeyler yine ama üyeler Kris’i weiboda da takibi bırakmıştı ama Lay ve Luhan daha sonra tekrar takip etmeye başladı.
*Yine bir diğer şey. Sehun’un instagram adı xlkslb_ccdtks yani büyükten küçüğe EXO üyelerinin adlarının baş harfleri.. Ve Sehun hala bunu değiştirmedi. Ki yine bilen biliyor Sehun bu adı oturtana kadar kaç tane ad değiştirdi Instagramda. O K’yı çıkarmak bu kadar zor olmasa gerek.
*Bir diğer şey.. Kris’den 16sından beri haber yok neredeyse 10 gündür. O instagram resmi sonrasında ne gören var ne duyan. Saçma arkadaşlarının saçma paylaşımlarından bahsetmek istemiyorum. Bazı resimler veya laf göndermeli şeyler paylaşanlar oldu.
ek:Bir de Tao Krisli zamanlarından ve muhtemelen Kris’in çektiği selcalarından paylaştı ah yavrum prensesim diyorum ek olarak ekliyorum üzüntümü 😥

Bunların cevabını alır mıyız?Silinir mi bu soru işaretleri kafadan bilmiyorum.. Üzgünüm çok üzgünüm..

Bir de son olarak illa kendini bir taraf tutmaya zorlayan insanlara gelsin;
Kris’i sevmiyor olabilirsiniz bundan sonra Kris’i görmeyecek olmaktan mutlu olabilirsiniz,Kris’i suçlayabilirsiniz,kızgın olabilirsiniz vs. Her şeye bir yere kadar eyvallah da.. Ben ‘Kris zaten grubun üyesi gibi davranmıyordu,zaten hep farklı duruyordu. İstemiyormuş gibiydi’ vs laflarını söyleyenlere ciddi uyuz oluyorum.Daha önce twitterda da demiştim.
Hayır kabul etmiyorum arkadaşım çok ciddiyim. Benim Showtime’da gördüğüm,benim konserlerde,etkinliklerde gördüğüm,benim predebutdan çıkanlarında gördüğüm Kris böyle yapmacık bir insan değil. Biz hepimiz hatta ST ile aptallığına ağlıyorduk -gülmektendi bu- .. Yani yalan değildi,kabul etmiyorum..
Diğer bir taraf da üyelerin her dediğini Kris’e yoran tayfa. Laf gönderme çabaları olacağını sanmıyorum bu bir..İkincisi de yukarıda da dediğim gibi kızgın,kırgın olmak da sonuna kadar haklılar. Dedikleri ya da yaptıkları bir şeyde suçlanmayacak kişiler var ise o da o 11 üyedir. Çünkü şu anda fanlar olarak ne kadar üzgün olsak da EXO üyelerinin yaşadıklarını bir düşünmek gerekiyor . Biz böyle üzüldüysek onlar ne durumdadır. Ki gelen herşey aslında ne durumda olduklarının göstergesi. Çocuklar göz yaşlarını saklayamıyorlar resmen..

Çok oradan buradan girdim,aklıma gelenleri yazdım..Sadece yazmak istediğim için yazdım. Amacım başından sonuna kadar birilerine bilgi vermek falan değildi. Zaten herhangi bir blog ya da sayfadan da hiçbir şeye bakmadım weibo ve instagram güncellemeleri dışında bu yazıyı yazarken. Onları da Türkçe yazdığım kısımların çevirisi alıntı değildir,onu da belirteyim yanlış anlaşılma olmasın.Birilerinden bir şey almadım izinsiz olarak.
Böyle işte.. Eğer herhangi bir fikir belirtmek isterseniz yorumlarda görmek beni sevindirir..

Bunu da atayım..Geçen gün izleyip beni hüzne boğan videolardan bir kısmı.ST Kris kısımları;
http://www.youtube.com/watch?v=1IArwFHgMH4

+

bu da hüzne boğan Krisyeol performansı;

şunlar beni benden alıp hüzünlenmemi daha da artıran bir kaç fanart ve fanediti;

tumblr_n62jj7qQd91r6uab3o1_500

FANARTIN TÜRKÇESİ:
Kris’ten :Bugün çok sıkı çalıştın.Gecikmiş doğum günün kutlu olsun.Ağlarken çok tatlı görünüyordun kkk
Suho’dan: Kapa çeneni o sadece terdi tamam mı >< … Keşke sen de bizimle olsaydın. Kendine iyi bak Yi fan.Seni özledik

(Böyle bir fanartın yapılma sebebi olarak da konserin ilk günü pastasını keserken Suho ağladığında fanlar ‘ağlama’ diye tezahurat edip,Suho’nun da ‘ağlamıyorum onlar ter’ diye söylemesi *hadi ağlayın* )

tumblr_n64pcn9nGc1t23sj8o1_1280

tumblr_n5ipi6pOp51s904elo1_1280 tumblr_n5xkygQyN41r6uab3o2_1280 Bn6mKnzIAAAJXtl BoeA9u-CcAA0hQl Bn4tOySIEAADirH BoGJo7CCMAAViEO BoGKuR8IUAEhHFW BoL2VCPIYAApdcW

Kris’in gidişi ardından yayınlanan röpörtajlardan;

-Lay’in söylediğine göre devamı da var sanırım bunların.

Kris’in gidişi ardından yayınlanan fotolardan..
10373986_766157863423885_7782237082876521651_n

Kris gittikten sonra Suho’nun doğum gününü kutlamak için eklenmiş bir foto. Yanındakiler kim ise o kutlamış Suho’nun doğum gününü. Kris’in ayrıldığını bilmiyordur bile büyük ihtimalle. EMA’ya gittikleri zamandan olsa gerek foto.
BoQRVPECEAApIt7

O kadar kendi kendime pleasedontgogalaxyhyung tagiyle paylaşım bile yapmıştım uleeyn..
Çok dokundu bu ayrılık..İlk defa sevdiğim bir grupta böyle bir şey oluyor.. Yavaş yavaş alışılır sanırım. İnşallah hiçbir üye kötü etkilenmez daha fazla.. 11 üyeyi de Kris’i de desteklemeye devam fighting^^
Daha fazla bilgi sahibi olmayı da umuyorum yakın zamanda..Bakalım…

Bu da gif olsun son olarak.. Günlerdir karşıma en çok çıkan gif desem yeridir..
tumblr_mame2mluN71qhne6go1_500

😥

 

Dertliyiz,galaxy hyung gitti…” üzerine 2 yorum

  1. Yazını tekrar okudum ve dedim ya sanki kendi hissettiklerimi, düşüncelerimi tekrar gözden geçiriyormuş gibi hissettim.Çok farklı şeyler değil ama ben de bir kaç şey yazmak istiyorum.Evet, 11 üyenin suçlanacak hiçbir tarafı yok, sanırım şok oldular(bizler gibi) ve kırgın gözüküyorlar. Kris’e gelecek olursak ben ona da kızamıyorum. EXO bu kadar iyiyken, zirvedeyken bırakıp gidebildiyse geçerli bir sebebi vardır diye düşünüyorum; çünkü çok riskli bir karar,sonuçta diğer üyeler bir şekilde ilerleyen zamanlarda kendilerini toparlayabilirler ama Kris pişman olursa geri dönüşü yok, o yüzden umarım aldığı kararın arkasında durabilir ve umarım şimdi yaşanan bu sıkıntılara değer.Bugünkü basın toplantısında neden gittiğiyle ilgili de bişeyler söylenir diye bekliyordum ama bu konuda bi açıklama yapılmadı.Kris bu konuya bi açıklama getirmediği sürece de ne söylesek havada kalıyor gibi.Umarım bu konu biran önce açığa kavuşur.Tek dileğim üyeler kendini toplasın, Kris de eğer dönüşü yoksa ( bu vakitten sonra saçma gibi ama benim de içimde nedense hala umut kırıntıları var) pişman olmayıp mutlu olsun bi de göz önünde olmaya devam etsin, onun da haberlerini alalım,Hem EXO’yu hem Wu Yifan’ı desteklemeye devam edelim:)
    Duygularıma tercüman olduğun için teşekkürler, eline emeğine sağlık, yazılarını takipte olacağım^^

Bir Cevap Yazın

