Oppa..?Noona..?Unni..?Hyung..?

Çok kafa karıştırıcılar değil mi?? Hangisini neden kullanıyorlar bazen çözemiyor insan.. Ki bir arkadaşımın(buradan söyleyeyim Elif seninle sohbet etmeyi özledim uzun uzun) eskiden dediği gibi;Kore dil&edebiyatı okuyan bir insan için en güzel tez konularından biri olabilir bu kullanımlar..

Kısaca tanımlarını yapayım,sonra bize göre nasıl ondan bahsedeyim..
Oppa: Kızların kendinden büyük erkeklere sesleniş biçimi.
Noona: Erkeklerin kendinden büyük bayanlara sesleniş biçimi
Unni:Bayanların kendinden büyük bayanlara sesleniş biçimi (bayan kullanımını sevmiyorum aslında.Ama yani ülkemizde de kız/kadın ayrımı var bildiğimiz gibi.Bir kız’a kadın demek çok da hoş bir durum değil sonuç olarak ve ikisinin birleşimi ‘bayan’ aman ne kadar hoş:p)
Hyung:Erkeklerin kendinden büyük erkeklere sesleniş biçimi.(Seungri’yi takmayın onun GD’ye ‘oppa’ deme nedeni başka:p)

Şimdi bu kadar normal gelirken herşey,iş nerede karışıyor?
Kore’de kızlar olarak aynı bizim aslında çok samimi olmasak da resmi konuşmaya ihtiyaç duymadığımız bizden büyük erkeklere seslendiğimiz ‘abi’ nin karşılığı ‘oppa’.. Yani bakkalın kendinden büyük oğluna da ‘oppa’ diyor onlar. Ama bizdeki algı şu ki ‘oppa=sevgili’.. Yok öyle bir şey gençler. Gördüğüm-farkettiğim- Türk kızlarında olan şey ‘oppa’ kelimesinin aslında ‘sevgili’ anlamında kullanıldığının düşünülmesi.. Tamam kızlar sevdikleri adamlara da oppa diyor Kore’de. Ama kendinden büyüklerse eğer bu. Yani aslında ‘oppa’ kelimesini sadece ‘abi’ demek olarak da sınırlandırmıyorum o yüzden.. Üstte tanımda da dediğim gibi ‘kendinden büyük erkeklere sesleniş biçimi’.. Yani benden 1 ay büyük olmasına rağmen Winner Lee Seunghoon benim ‘oppa’m statüsünde. Ya da ne kadar oppalık bir tavrı olmasa ve benden büyük olduğu halde alıp elime mıncırmak suretiyle sevmek istesem de Seungri de benim ‘oppa’m.. Yani birilerine oppa demek o kişinin senden büyük bir erkek olduğu anlamına geliyor.. Hatta bir kaç şey öğrendiğim kadarıyla sadece biz değil Koreliler bile kendi dillerinde bunu karıştırabiliyor:D Mesela bazı kesin sevdiği kız ona ‘oppa’ dediğinde ‘sevdiğim kız bana abi diyinceee’ moduna girebiliyormuş. Ya da bazı kesim ‘oppa’yı o kadar ‘yaboo=sevgili,eş…’ tarzı anlıyorlarmış ki kızlardan erkeklere ‘hyung’ diyen bile olabiliyormuş. Ki bu durum hoş bence:p Çünkü şu 4 kelimenin içinde en coolu,kulağa en hoş geleni ve benim en sevdiğim ‘hyung’ 😀
Neyse dediğim gibi benden ‘oppa’ lafını duyarsınız bolbol..Bunun nedeni o kişinin benden büyük olmasıdır. Ki dediğim gibi bu günlerle ölçülebilen bir büyüklük bile olabilir,yaş farkı olmasına gerek yok illa:p
Noona’ya gelelim..Noona da oppa’yla aynı karışıklığa sebep oluyor.. Ama oppa’dan daha az bir karışıklık.Gerçi bir kesimin yine yanlış anlaşılmamak adına erkeklerin kendinden büyük kızlara ‘unni’ dediğini de duydum ki..Öğğ bir erkeğin ağzından ‘unni’ duymak hoşuma gitmez sanırım:D
Ve ben ‘noona’ kelimesini de çok kullanırım. Mesela benden bir kaç gün küçük olmasına rağmen Infinite L benim dongsang’im ve ben onun noona’sıyım:p ya da Block B U kwon ile aramda bir iki ay olmasına rağmen kendisini ‘noona killer’ diye adlandırıyorum gayet de:D
Noona olmak hoşuma gidiyor. Ama bu yaş takıntısı vs ile alakalı değil.Kpop gibi bir camiade artık kundaktaki bebekleri debut yaptıracak kıvama geldikleri için ‘noona’ olmak zaten zor değil. Ki kendimin hala çok büyük olduğumu düşünmesem de 92 doğumluyum ve sanırım azcık büyüdüm.. O yüzden yani kpop idolleri arasında ‘noona’sı olduğum isim çok. Sevdiğim isimlerin noonası olmak da hoşuma gidiyor çoğu zaman. Kpop idollerini genelde ‘gel yavrum mıncırayım seni,bir seveyim’ falan modunda sevdiğim için kendimden küçükleri böyle sevmek daha doğal oluyor. Bir de mantık olarak gerçek yaşamımda da benden küçük bir erkeği gerçekten çift olabileceğim bir erkek olarak göremiyor oluşum da bunda etken olabilir…Evet benden bir kaç gün küçük olması bile bir erkekte sorun olabilir benim için..Bu konuda büyük konuşmak istemiyorum,korkuyorum evleneceğim kişi benden küçük olur falan diye:D Bu konuya karşı aşırı takıntılıyım,anlatsam roman olur:p
Yani o yüzden ‘noona’ olmak güzel..Gerçi bazı zamanlarda kpop idollerinin verdiği,benim çerçeveletip asmak istediğim pozlarla ya da saçlarını başlarını değiştirip ağzımın suyunun klavyeye akmasına neden olan fotoğraflarıyla -tamam bu sonuncusu olmuyor ama kalbim pırpır atabilir arada sırada,sonuçta karşıcins herşekilde cazip gelebiliyor insan:p neyse öhöm:D- ‘neden noonanızım laaan’ diye ağlama moduna girebiliyorum.. Mesela ‘ultimate noona killer’ diye saçma bir isim taktığım ve kardeşimden bile küçük olan sevgili Kai’ye dans ederken ya da smirk dediğimiz-evet bence bunun bir Türkçe karşılığı yok.’gülüş’ diyip geçemem- o gülümsemesini atıp bakarken ona sulanmamak elimde değil..Ve ‘sübyancı hissediyorum kendimi’ dediğim anları kpop idolleriyle fazlasıyla yaşıyorum.
Bu durumun tersi ‘anaaaeeemm bu benim oppa’m mı?bundan oppa mı olur laa’ dediğim şekilde versiyonu da yok değil. Mesela Luhan bir git işine benden güzel olmanın yanında bebek poposundan daha pürüzsüz bir yüzünün olması ile bence ‘oppa’ denmeyi haketmiyorsun:p
Unni ve Hyung diğer ikisine göre daha az karıştırılan kelimeler. Üstte bahsettiğim istisnalar hariç tabi(:
Unni olmak da hoş ama noona olmak kadar çok kullanmıyorum onu:p Gerçi unnisi olup sevdiğim isimler de var fazlasıyla. Mesela bir kaç ay ile Hyuna’nın, Bir kaç yaş ile Jiyeon ve Suzy’nin unnileriyim. Severim sizi gelin unninizee^^ Tabi benim unni dediklerim daha fazla. Kpop idollerini zaten kpopda bulundukları için sevmeye odaklı yaklaştığımdan aslında sevmediğim dediğim,bu olmasa kpop daha mükemmel olurdu dediğim bir kaç isim dışında idol falan da yok sonuçta. O yüzden herkesin unnisi,noonası olabilirim.Herkes unnim,oppam olabilir:p
Son olarak hyung…Ah bu kelimeyi kullanabilmek isterdim. Aşırı güzel değil mi???Hyung diyebilmek isterdimmmm:D Ama iki tarafı erkek olan bir kelimeyi söyleyemiyorum,ah ağliciiimmm.. Neyse esprisine bazen hyung falan diye şakalaşabiliyoruz. Bana hyung diyin alınmam:p birinize hyung dersem alınmayın.Valla kullanmayı seviyorum:D

Bu da işte öylesine..Bak ben böyle düşünüyorum temalı bir yazıydı..
‘oppacılar’,’unniciler’ vs diye saçma yakıştırmalar var. Oppa demeyi güzel bulmayanlar var.. Oppa diyince sanki o kişiye tabiri caizse yavşadığımızı düşünenler var. Oppa demenin ‘ben ona aşığım’ manasını geldiğini düşündüğü için ‘oppa’ diyen kişiye iğrenerek bakanlar var..Var oğlu var. Ben de bu konunun ben neresindeyim hadi bakalım dedim ve yazdım..
Bir dahaki yazım bu sefer söz ‘Winner’ hakkında olacak. Malumunuz açıklandı artık belli.Win devam ederken yazamadım,bir kaç kelam edeyim haklarında..İstediğim bu.. Sözünü tut falan diye arada dürtün,yazmak için dürtülmeye ihtiyacım oluyor bazen,ne yalan söyleyeyim..
Bu da sapsade,resimsiz bir yazı olarak kalacaktı ki.Şu gifi paylaşmadan edemedim..:D
Annyeong^^

Oppa..?Noona..?Unni..?Hyung..?” üzerine 8 yorum

    • ama sunbaenim kelimesinin yaşla çok bir bağlantısı yok. Bulunduğu konum itibari ile senden daha bilgili,deneyimli kişilere söylenen bir kelime. Ve karşındaki kişinin cinsiyeti önemsenmeksizin herkese söylenebiliyor(: Bir konuda küçüğü ondan daha deneyimliyse o küçük onun sunbaesi oluyor. Hatta şu videoyla örnek vereyim:p

      burada Seungri ile Chansung arasında ‘sunbae,hyung’ konuşması oluyordu:D Chansung Seungri’den daha büyük,yani hyungu. Ama Seungri Chansung’dan daha önce çıkış yaptığından ve daha deneyimli olmasından kaynaklı onun sunbaesi(: ki bunun bir çok örneği var kpopta vs de ^^

  1. bana sugayı cok sevdiğimden oppacı diyorlar -_- ama öyle değil o benim hyung um bence de oppa kelimesinde fazla yanlış anlaşılma var

Bir Cevap Yazın

