Kpop’un Büyüsüne Kapılma

Kpop diyince bir dururdum önceden. Tamam dizi OST’leri çok güzel ama grupların çoğu çok kalabalık. Adlarını nasıl öğreneceksin,şarkıları,klipleri ohooo derken kpop’a bakmıyordum -ki bu daha kore dünyasına da yeni adım attığım zamanlara denk geliyor-.

Ama aylardır en büyük zevkim kpop olabilir:D Başka şarkı dinlemiyorum,bu şaka değil. Hep kpop hep kpop.

Aslında ilk başta uzak durmamın nedeni de adının ”pop” olmasıydı. Pop müziğe karşı hep mesafeli durmuş bir insandım. İşte dediğim gibi aylardır-sanırım Şubat,Mart’tan beri falan- kpop aşağı kpop yukarı.

Bir de öyle bir sektör ki bu sadece şarkı dinleyip klip izleyerek sınırlı kalamıyorsun. O kadar çok reality show izledim ki gruplar sayesinde.Ben kendime şaşırdım gerçekten:D

Peki kimleri dinliyorum kimleri izliyorum. Bu grupların çoğu hakkında ayrıntılı postlar da yazmak istediğim için kısa kısa bahsedeceğim hepsinden.

1.BİGBANG

Image

Onlar benim bebeklerim. Gözlerimden kalpler fışkırmasına-yazar burada ergenliğine geri dönüyor:D- neden olan 5 üyeli kpop gurubu.2006 yılında debut yapmışlar. Şu 6 yıla da bir çok albüm,bir çok klip bir çok şarkı sığdırmışlar ki bir çoğu hit olmuş.

Üyeleri de birbirinden şeker ve çatlak:) G Dragon,Taeyang,TOP,Daesung,Seungri.

Bu çatlaklar çok programa çıkmıyor maalesef. Ya da bana ne kadar olursa olsun az geliyor,bilmiyorum:D Ama çıktıkları programlarda bir sitcom izlerken güleceğimden daha çok gülüyorum 🙂

Bigbang’i dinlemeyen varsa eğer gerçekten çok büyük bir hata yapıyor.Bunu onları çok sevdiğim için demiyorum ama gerçekten kalite kokuyorlar resmen. Kliplerinin çoğunu ezbere bilecek kadar çok izledim.Çünkü hepsinde görsel bir şölen sunuyorlar.Kaliteli olmak için uğraşıyorlar. Klip izlemeden sadece şarkılarını da dinleseniz çok beğenirsiniz. Bir kere hepsinin sesi çok güzel. Ayrı ayrı güzel olmasının yanında bir de birbiriyle uyumlu sesler bunlar. Kulakların pasını siliyorlar adeta.

Örnek olsun diye eski şarkılarından bir örnek göstereyim en iyisi. Ve diyeceklerimi bitireyim.Söz konusu Bigbang olunca çok fazla yazabileceğim şey var çünkü:)

TEEN TOP

Image

Bu dongsangleri de çok seviyorum ben:) Şans eseri bir kliplerini izlemiştim.O klipleri de son klipleri ”To You”. Hem klibi beğendim hem şarkı hoşuma gitti.Bir bakayım dedim. Grubu araştırınca hepsinin benden küçük olduğunu görmem epey şaşırmama yol açtı tabi:) 2010 yılında kurulmuşlar ve 6 kişiler. 6sı da birbirinden şeker. Benim favorilerim L.Joe ve Chunji(: Ama diğerlerini de çok seviyorum. Ve bu tatlı 6lı çok güzel dans ediyorlar gerçekten.

Bir kliplerini örnek olarak göstereyim. En çok sevdiğim şarkıları bu. Çok güzel ”noona” diyorlar,gel de sevme:)

NU’EST

Image

Daha debut yapalı çok kısa bir süre oldu aslında,ama ilk çıktıklarından beri takipteyim.Hem şarkılarını çok beğeniyorum hem de normal hallerini de çok seviyorum(:

Onlar da benim dongsanglerim.Hepsi birbirinden tatlı,ısırılası 5 üyeden oluşuyor.

Onlar için de örnek olarak son şarkılarını yollayayım.Daha geçenlerde comeback yaptılar.Çok da hoş bir şarkı

CN Blue

Image

İlk başlarda CN Blue’dan sadece Yong Hwa’yı bilirdim ki o ilk zamanlar Yong Hwa’yı pek sevdiğim söylenemez. You Are Beautiful’da izlemiştim ki açıkcası orada ilgimi çekemedi ki bir de oyunculuğunu da beğenmiyordum. Araştırma gereği bile duymamıştım pek:)

Ama daha sonra CN Blue CN Blue duyuyorum sürekli, bakayım dedim ki iyi ki bakmışım:) Gerçekten tam benim tarzım bir müzik yapıyorlar. 4ü de birbirinden tatlı ayrıca(:

Onların şarkılarına da en sevdiğimi örnek olarak vereyim.

2PM

Image

2PM’den Taecyeon ve Wooyoung’u Dream High sayesinde bilirdim ve ikisini de çok severdim özellikle de Taec’i(:

Grup olarak da şarkılarını hep dinlerdim ama grubun üyelerini ‘görsem tanımam’ derdim ki ; 2PM Show‘u izleyene kadar(: Şu ana kadar en çok güldüğüm reality show desem abartmam sanırım. Grubun 6 üyesi de deli,hepsi birbirinden çatlak:) Ve maşallah diyorum buradan da hiç bozulmasınlar inşallah. Birbiriyle mükemmel uyumlu 6 üye.

Bu şarkılarını da ayrı severim ben. Kliplerini de aynı şekilde(:

FT Island

Image

Açıkcası üye olarak bildiğim tek üyeleri Lee Hong Ki. Onu da çok severim. Sorsalar üyelerin diğerlerinin adlarını bile bilmem(: Ama şarkılarını çok seviyorum. Kliplerini de aynı şekilde.

Çoğu klipleri mini drama tadında.

İzlenesi,dinlenesi çok hoş bir grup(:

2NE1

Image

Bütün grup olarak sevdiğim tek kız grubu(:

Bu kızlar diğer kız gruplarından farklı bir yerde bence. Şarkıları çok güzel,klipleri çok kaliteli. 4 üye de çok tatlı. Favorilerim CL ve Dara. Ama Minzy ve Bom’u da çok severim.

Bu güzellerin en sevdiğim klipleri ve şarkıları da budur(:

SHINee

Image

SHINee’den önceden sadece Taemin’i bilirdim.O feminen görüntüsü ve tatlılığıyla gel de sevme onu. Bir de Jonghyun’u bilirdim tumblr’dan falan. İkisini de severdim.Diğerlerinin adını bilirdim de kendilerini pek değil(:

Daha sonra SHINee Hello Baby programını izlemeye başladım ve 5ini de ayrı ayrı sevmeye başladım(:Hepsi birbirinden farklı karakter özelliklere sahip ve hepsi sevilesi.

Gel de sevme bu pislerii(: Alacaksın karşına bütün gün dans edişlerini izleyeceksin:)

SUPER JUNIOR

Image

Bunlar çok kalabalık ama ya(: Hepsini ayrı ayrı haala tanımam. Ama hepsinin birbirinden çatlak olduğunu biliyorum. Ve SuJu’yu da daha çok tanımaya başladığım program Super Junior Show’dur.

Şarkıları aslında pek bana hitap eden tarzda olmasa da dinlemeyi seviyorum onları:D

JYJ

Image

3ünün de sesi ayrı güzel. TVXQ olarak da mükemmellermiş. O zamanlar bilmediğim için şimdilerde üzülüyorum. Keşke ayrılmak zorunda kalmasalarmış. Çünkü eski şarkılarını dinlediğimde,bir kaç video izlediğimde falan çok beğendim.

Şu anda ise daha çok JYJ takibindeyim. İçlerinden en az tanıdığım Junsu olabilir. Jae Joong ve Yoochun’u dizilersayesinde de tanıdığım ve sevdiğimden kaynaklı o ikisinin yeri ayrıdır.

Sesleri çok güzel,dinlendirici.Dinlemeyi çok seviyorum

JJ PROJECT

Image

Bu ikiliyi de Dream high sayesinde tanıdım. Sesleri,dansları çok hoş. Küçük yaşta kpop piyasasına atılanlardan onlar da(:

——–

bir de tamamen grup olarak değil de içlerinden sevdiklerim olan gruplar var.

Kim Joon(T-Max)

Image

Aslında T-Max’in şarkılarını da severim BOF sayesinde tanımıştım. Öyle çok takibe aldığımı söyleyemem grup olarak. İçlerinden Kim joon candır. Çok severim:)

Jiyeon & Eunjung( T-ara)

Image

İkisini de Dream High’lar sayesinde tanıyıp sevdim. Hem çok güzeller,hem şekerler,hem sesleri güzel,hem de çok güzel dans ediyorlar.

Aslında T-ara’yı grup olarak da seveceğimi söylüyor çoğu kişi. Ama açıkcası tanımaya çalışmadım diğer kızları. Jiyeon ve Eunjung’ı seviyorum sadece şimdilik(:

T-ara olarak bu şarkılarını çok seviyorum

Suzy(Miss A)

Image

Suzy’i de Dream High sayesinde tanıdım. Çok güçlü güzel bir sesi var bence.Miss A’yı da tanımıyorum aynı şekilde. Ama Suzy’nin takibindeyim(:

Hyorin(Sistar)

Image

Hyorin’i de Dream High sayesinde tanıdım:) Evet Dream high çok fazla kpop sanatçısı tanımama neden oldu gerçekten.

Hyorin’in sesi de çok güçlü,çok beğeniyorum. Dream high 2’de bu güçlü sesi pek fazla kullanamadılar maalesef gerçi.

Jinwoon(2AM)

Image

Yine Dream high (:

Jinwoon kendisi de çok bir şeker,tatlı,çatlak. Sesini de çok beğeniyorum. 2AM’de tanımak istediğim gruplar arasında aslında ama bir türlü kısmet olmadı. Şimdilik sadece Jinwoon(:

————

Kpop sadece gruplardan oluşmuyor tabiki:) Tek başına şarkıcılar da var sevdiğim

JANG GEUN SUK

Image

JGS candır,o bitanemdir beniim. En sevdiğim olarak kalacak her zaman.

Oyunculuğu mükemmel,tipi yenilesi. Sesi de yanında aynı şekilde mükemmel bence. Çok dinlendirici bir sesi var. Onu dinlerken kendimden geçiyorum sanırsam(:

Çatlağımın çıktığı programlar da kesinlikle izlenesi,gülmek garanti:D

IU(Lee Ji Eun)

Image

Yanakları alınıp sıkılası bir şekerliğe sahip.Aynı zamanda sesi mükemmel.Bu kızın her şeyini seviyorum. Taeyang’a hayranlığı ve tam bir fangirl oluşu da çok hoşuma gidiyor:D

G.Na

Image

Bu kızı klibinde Jinwoon’un oynaması sayesinde tanıdım. Sesini çok beğeniyorum. Klipleri de çok renkli güzel oluyor.

Ailee

Image

Boşuna Kore’nin Beyonce’u demiyorlar. Sesi kesinlikle mükemmel. Ben kendisini de seviyorum:)

Bu şarkısına da ayrı bayılıyorum.

Bir Cevap Yazın

